lauantai 14. kesäkuuta 2014

Back in business

Hejsan allihopa. 

Idag är det lördagen den 14. juni och min andra semester dag. Jeej. Vädret är bättre idag! Solen skiner och himlen är blå, men aningen vindigt.

Egentligen gör det inget ifall första semesterveckan är lite kallare, eftersom jag kommer att sitta en stor del framför datorn hur som helst. Jag har examensarbete framför mig. Så en stor del av min fritid består av parfym, parfymingredienser och tillverkning av parfym. Precis det.. Parfym

Jag skriver ett examensarbete om hur man tillverkar parfym från en idé tills det är i flaska. Jag undersöker också skillnaden mellan EdT och EdP och kommer att göra en doftguide. Om ni känner till bra litteratur om ämnet så tar jag gärna emot tips. 

Jag älskar parfymer så det känns att jag valt rätt ämne även om jag har ett ganska stort jobb framför mig. Det är så otroligt intressant!



Ni som känner mig vet att löpning är också en viktig del av min fritid. Jag har gjort ett mål att jag ska springa 5-10km varje dag som jag får vara frisk (Inspiration från Ingmar J). Jag känner att löpning verkligen är bra för mig och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. 
Mitt halvmaraton (i maj) gick bra, jag är rätt så nöjd. Med tiden 1.51.15 kom jag ändå ganska nära mitt mål som va 1.45. 
Jag kommer kanske att springa något halvmaraton eller maraton till och försöka förbättra tiden men just nu känns det bäst för kroppen med kortare sträckor. Ni som brukar springa i Vasa, ifall ni har någon bra reitti så tar jag gärna emot tips. Oftast blir det samma runda när jag far (bakom sjukhuset, vasklot). 



 Nu får jag önska er alla en super skön lördag, jag återkommer med nya inlägg. :) 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti