sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Då var det dags..

Flunssan har hittat mig. Äsch då, jag som hoppades på att slippa undan. Nu gäller det att vila och proppa i mig en massa vitaminer och antioxidanter. Köpte blodapelsin och tänkte göra en smoothie. Jag är inte så förtjust i smaken av blodapelsin men det går om man blandar med lite andra godsaker. 

Största delen av denna dag har jag tillbringat i soffan under filten. Jag känner hur febern sakta men säkert stiger och bihålorna, halsen och hela kroppen känns inflammerade. Inte roligt men försöker hålla mig positiv ändå.:)

Istället för att se på x-antal filmer och serier så har jag använt tiden till att lära mig nya saker om hälsa och välmående. Jag har nämligen kollat dokumentärer om mat.

Jag såg på Forks over Knives (finns på netflix) som handlar om hur otroligt mycket man kan påverka hälsa och välmående med mat. Det handlar om en plant-based diet (vegan diet) där man inte äter något alls från djurriket. Rekomenderar dokumentären åt varenda kotte som känner på sig att de äter mer eller mindre ohälsosamt. 

Funderar själv på att testa en plant-based diet inkommande vecka för att se hur det känns. Kanske jag blir snabbare frisk från flunssan. ;) Dokumentären öppnade verkligen mina ögon. Läs mer om den här: Forks over Knives




It's that simple



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti