tiistai 17. kesäkuuta 2014

I did it!


Jag gjorde min allra första plant-based middag


Först började jag med att handla grönsaker, nötter och frukter för hela veckan. 
Känns otroligt fräscht i kylskåpet och hela köket!

Handlade bl.a. grönsaker och frukter som batat, broccoli, chili, cosmopolitan sallad, persikor, mango citronmeliss och basilika. 


När jag gjorde middagen gick jag inte efter något recept utan blandade alla godsaker lite hur som helst.. 


Som grund i formen placerade jag cosmopolitan sallad.
På salladen lade jag skivor av batat, squash, chili och lök.


Ja fyllde botten med champinjoner, broccoli och tomat. Pressade en lime på hela för att ge mera smak och kryddade med lite peppar. Sen satte jag formen i ugn i ca 40 minuter på låg värme.


Jag var aningen skeptisk för hur blandningen skulle bli.. men till min överraskning så smakade det helt super gott! 

Broccolin var knaprig, chilin och lime gav väldigt bra smak och konsistensen var super! I totally did it, i made my very first plant-based dinner and it was a success! :D Jag serverade med en ganska enkel sallad (avokado, tomat och gurka) och lime-vatten.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti